2012. július 27., péntek

Ricinusolaj - a haj egyik csodaszere

A ricinusolajról az emberek nagy részének a hashajtó hatása jut eszébe. Ez valóban így van, de mostanában egyre jobban elterjedt a hajápolóként való használata is.

Pár hónappal ezelőtt totál véletlenül futottam bele a neten ebbe a ricinusolaj témába. Épp a Kallos tejes hajpakolásról kerestem véleményeket, amikor valaki írta, hogy ő használ mellette ricinusolajat is a hajára.

Felkeltette az érdeklődésemet a dolog, és ezt követően órákat töltöttem el azzal, hogy utánajárjak, mi is a helyzet a ricinusolajjal.

Az olvasottak meggyőztek, sokan számoltak be róla, hogy ennek az olajnak a használatával a hajuk fényesebb, egészségesebb lett, de ami a legjobban tetszett benne, hogy azt állították, gyorsabban is nő tőle. A life.hu-s Takács Nóra rakott fel egy videót is a használatáról, ezt ITT találjátok (amúgy is ajánlom Nóra videóit, nagyon jó tanácsokat ad, smink, haj, szépségápolás stb. témákban, én mindig meg szoktam nézni őket, megtaláljátok ITT).

Szóval úgy döntöttem, veszek én is egy üveg ricinusolajat, és megnézem, hogy tényleg igaz - e amiket állítanak róla. A bejegyzés további része már saját tapasztalatokról szól.

Több módszer is van a ricinusolaj használatára. Valaki kever bele olívaolajat, tojássárgáját, valaki simán natúrban felviszi. Én ez utóbbiak közé tartozom, szerintem így a leghatásosabb.


Ahogyan én használom:

 

Fogok egy kis tálkát, amit direkt erre a célra tartok fenn. Öntök bele annyi olajat, hogy ellepje az alját. Ezután egy vattapamaccsal felviszem a hajtöveimre. Valaki ezt az ujjaival, vagy hajfestő ecsettel csinálja, az első számomra nem elég hatékony, a második meg túl pepecselős, így maradok a vattánál. Miután mindenhol raktam a hajam tövére, kézzel jól átmasszírozom a fejbőrömet (mintha hajat mosnék). Ezután öntök a tenyerembe az olajból, és bedörzsölöm vele a hajam többi részét, különös tekintettel a végeire. Mikor már eléggé olajos a hajam, fogok egy hajgumit, és kontyba kötöm a fejem tetejére. Ezután egy nylon zacskót húzok rá, erre pedig egy sapkát. Ez azért fontos, hogy jó melegben legyen a hajunk, mert az olaj csak akkor fejti ki igazán a hatását.

És most jön a lényeg, ugyanis ezt a pakolást rajta kell hagyni a fejünkön min 3 - 4 órát, de minél tovább, annál jobb. Most, hogy nyár van, és reggel nem sietek sehova, én ebben szoktam aludni. Este fürdés után felkenem, és reggel miután felkeltem, lemosom. Így legalább 8 - 9 órát biztosan rajta van. De akár napközben is használhatod ha nem mész sehova, volt már olyan is, hogy délelőtt 11 felé felkentem, és csak este 8 körül mostam le.

Amikor leveszem a hajamról a zacskót akkor látszik, hogy már nem "tocsog", fénylik úgy az olajtól mint az elején, tehát a haj jó sokat beszívott belőle. A lemosása miatt nem kell aggódni, ha alaposan átmosom, 2 samponozással gond nélkül kijön.

Lassan 3 hónapja használom (minden hajmosás előtt, azaz hetente 2-szer), és azt kell mondanom, hogy ez tényleg egy csodaszer. A hajam szebb, selymesebb, fényesebb lett, és alig törik. Megnyugtatásként közlöm a zsíros hajúakkal (egyébként én is az vagyok), hogy ők is nyugodtan használhatják, mert nem igaz, hogy gyorsabban zsírosodna tőle a haj. De ami a legfontosabb: TÉNYLEG GYORSABBAN NŐ TŐLE A HAJ!!!

Ezt én könnyedén tudom ellenőrizni, hiszen festett hajam van, amin könnyen látszik a lenövés. 2 hónapja volt festve a hajam, és ezalatt a fejem tetejénél 4, a nyakam fölötti, és a fülem mögötti résznél pedig több mint 5 cm-t nőt!!! Alig akartam hinni a szememnek, mikor már 1 héttel a festés után fél centis tövem volt. Azóta hetente mérem, és a különbség szemmel látható! Persze, így gyakrabban kell majd hajat festetnem, de ha ilyen szépen nő, akkor nem bánom. A végein most nem annyira látszik a növés, mert le lett vágva pár cm az aljából, de majd akkor fogok szerintem csodálkozni, mikor 2 hónap múlva ugyanakkora lesz mint a vágás előtt :)

Szóval:

  • Mi ez??? Ricinusolaj
  • Hol??? Bármelyik gyógyszertárban beszerezhető, 30 g-os kis üvegben adják (ez nekem kb. 3 alkalomra elég)
  • Mennyiért??? Változó, legutóbb azt hiszem 300 Ft körül volt, de ha egyszer veszel és elfogy, akkor ne dobd ki az üveget, hanem vidd vissza, és azt töltesd utána, mert majdnem többe kerül az üveg, mint maga az olaj :)

Az én hajamon tényleg sokat segített, próbáljátok ki ti is :) Ennél hatásosabb és természetesebb hajápolót aligha találtok :)


2 megjegyzés:

  1. Én is már régóta halogatom, hogy megvegyem, de ezek után nem is kérdés hogy én is fogok venni, mivel szőkére van festve a hajam (előtte fekete volt) és így most eléggé törik. Remélem segíteni fog, bár én is már két hete használom a kallos latte pakolást, mert úgy hallottam, hogy az is csodát tesz a szőke töredezett hajjal :))

    VálaszTörlés
  2. Én csak ajánlani tudom, tényleg nagyon jó :) A szőkített hajat épp eléggé megviseli a sok hidrogénezés, így biztosan nagyon jót fog neki tenni :) bár sajnos a töredezett végeken már nem segít semmi, azt így is úgy is le kell vágni, viszont utána már nem fog tovább töredezni :) a kallos pakolás is nagyon jó, én is használom, írtam is róla egy bejegyzést nemrég :)

    VálaszTörlés