2012. november 2., péntek

Teszt: AVON körömlakk szárító spray

Talán ti is úgy vagytok a lakkozással mint én, hogy imádjátok a körmeiteket kipingálni, viszont azt ki nem állhatjátok, hogy egy örökkévalóságig tart, mire rendesen megszárad, a 3-4 réteg lakk. Közben persze figyelni kell, hogy ne nagyon nyúljunk semmihez, mert ha elkenődik a lakk, kezdhetjük az egészet elölről.

Nos, én már régóta szeretnék ezen a problémán túllépni. Próbáltam a különböző házi módszereket (hideg víz, hajszárító, stb.) azonban egyik sem hozott kiemelkedő eredményt.

Talán azt már tudjátok, hogy rendszeres AVONozó vagyok, nem tanácsadó, csak sokszor (na jó, szinte mindig) szoktam valamit rendelni. Így akadt meg a szemem egy körömlakk szárító spray-n, ami ráadásul pont le volt akciózva, így "kipróbálom, mit veszthetek" alapon megrendeltem.

Aki nem lapozgatna túl sűrűn AVON katalógust, annak íme egy kép, hogy miről van szó:
A dobozka hátoldalán található leírás szerint 30 másodpercen belül megszilárdítja a lakkot. Hát, ezzel kapcsolatban voltak fenntartásaim, úgyhogy neki is láttam a tesztelésnek. 
A teszthez az egyik régi, bézs színű Miss Sporty lakkomat használtam ami már elég sűrű és nehezen szárad, tehát pont ideális alany egy ilyen próbához.
A teszt a következőképpen zajlott:
  • Belakkoztam mindkét kezem mutatóujját a lakkal (2 rétegben + fedőlakk), de csak az egyikre fújtam a spray-ből.
  • Első észrevételek: a spray olajos hatású, egy fújás is elég volt a körömre, beterítette a fél ujjamat is:

  • 5 perc elteltével mindkét körmömbe szándékosan belenyúltam, jó erősen. Az ujjlenyomat ugyan mindkét körmön ott maradtm, a spray-sen talán egy kicsit halványabban, de nem számottevő a különbség. Tehát a 30 másodperces hatóidő már itt megdőlt. 
  • Újabb 10 perc múlva mindkét körmömet végighúztam az asztal szélén. Akik rendszeresen lakkoznak azoknak ez a mozdulat az egyik legnagyobb ellenségük, mikor friss lakk van a körmükön. Nos, ez hatásos volt: mind a két körmöm szépen elkenődött. Itt már nincs különbség köztük, ugyanannyira meglátszott rajtuk.
  • Végigvártam a teljes száradást (most már nem néztem az órát, de jó sok időbe telt), és tüzetesebben is megvizsgáltam őket. Feltűnt, hogy a spray-vel lefújt körmön nem olyan szép fényesre száradt a lakk mint a másikon. 

Összegzés:
Ez a termék sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet. Közel sem szárad meg tőle a lakk 30 másodperc alatt, mint ahogy az a dobozon fel van tüntetve. Ami viszont csalóka, hogy bevonja a körmöket egy olajos réteggel, emiatt ha összeérintjük (legalábbis én mindig így ellenőrzöm, hogy megszáradt-e már) nem ragad,  és ezt azt az érzetet keltheti, hogy már jó a lakk, de ha egy kis vízzel óvatosan lemossuk, akkor rájövünk, hogy közel sincs így. Ráadásul amihez ezalatt nyúltam, szinte mindent összeolajoztam a kezemmel. A teljes száradáshoz 3-4 réteg lakk esetén itt is simán kell 40-50 perc, a normál száradáshoz képest a különbség elenyésző. Ami még negatívum, hogy a hiába a fényes fedőlakk, a spray miatt a köröm veszít a fényéből, csillogásából. Amit pozitívumként említenék, az a kellemes illata.


Megjegyzés: A teszthez több kép is készült volna, de mivel a fényképezőm egy kis gagyi sz*r, sajnos nem sikerült olyanokat csinálni, ahol látszott is volna valami érdemleges. 



2 megjegyzés:

  1. Köszi hogy feltetted a tesztet, épp ilyenen gondolkoztam :D

    VálaszTörlés
  2. Én is ezt használom,nekem nagyon jó tapasztalataim vannak vele. Időt mondjuk nem mértem, de én rendszeresen elkenem,belenyúlok, vagy kis hajszálvékony csíkokat húzok valahogy a frissen festett körmömbe,de ha ezt használom 1-2 perc és kész, meg is száradt anélkül,.hogy megsérülne a későbbiekben.

    VálaszTörlés